پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227357
واکنش آمريکا به انتشار گزارش سانتريفوژهاي ايران
تاریخ انتشار : 1395/10/01 19:19:02
نمایش : 1001
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا، روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتي مدعي شد واشنگتن مي‌خواهد به تعهدات خود (در برجام) عمل کند و انتظار دارد ايران نيز به تعهدات خود عمل کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، جان کربي در خصوص انتشار گزارشي در خصوص سانتريفوژهاي ايران از جمله سانتريفوژهاي ir۸ گفت: من توصيف حرف‌هاي آن‌ها (ايرانيان) را به ديگران واگذار مي‌کنم. 
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در خصوص اينکه آيا اين کشور نگران است که ايران از سقف تعيين شده ۳۰۰ کيلوگرم اورانيوم فرا‌تر برود، مدعي شد: ما تمام تعهدات آن‌ها به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را جدي مي‌گيريم و از آن‌ها مي‌خواهيم تمام تعهدات خود را جدي بگيرند. آژانس بين المللي انرژي اتمي همچنان گزارش مي‌دهد که ايران در حال عمل به تعهدات هسته‌اي خود است و ميزان اورانيوم غني شده خود را پايين‌تر از حد تعيين شده نگه داشته است. ما معتقديم آن‌ها در حال برداشتن اقدامات مناسب براي حفظ آن (حد تعيين شده) هستند تا به درستي آن را اجرا کنند. مدير کل آژانس در جريان سفر خود به ايران همين آخر هفته گذشته مطلبي گفت که من آن را نقل مي‌کنم: ما از اجراي اين توافق خرسند هستيم و اميدواريم اين روند ادامه يابد. 

 

کربي گفت: بنابراين ما واقعا از تلاش‌هاي مداوم آژانس بين المللي انرژي اتمي براي راستي آزمايي تبعيت آن‌ها بسيار تشکر مي‌کنيم و بار ديگر مي‌گويم ما مي‌خواهيم به عمل به تعهدات خود ادامه دهيم و انتظار داريم آن‌ها نيز به تعهدات خود عمل کنند. 

 

جان کربي در پاسخ به پرسشي درباره حضور برخي نيروهاي عراقي در درگيري‌هاي حلب سوريه مدعي شد: مطالب متعددي در اينجا وجود دارد. من نمي‌توانم صحت اظهارات وزير خارجه (عراق) را درباره حضور شبه نظاميان عراقي، که وعده تبعيت و وفاداري داده‌اند، تاييد کنم. بايد بگويم ما مي‌دانيم جنگجويان مورد حمايت ايران در سوريه هستند. ما در اين زمينه صحبت کرديم و درباره نقش غيرسازنده‌اي که آن‌ها با حمايت از رژيم بشار اسد (رئيس جمهور سوريه) از طريق مشورت، برخي عمليات رزمي و مطمئنا از طريق تسليحات و همراهي ايفا کرده‌اند، صحبت کرده‌ايم. 

 

وي بدون اشاره به سنگ‌اندازي‌هاي واشينگتن در روند حل بحران سوريه مدعي شد: «همانطور که قبلا گفته‌ايم ما مي‌خواهيم رژيم سوريه و حاميانش از جمله ايران اين نوع فعاليت را متوقف و تلاش کنند که ما به نقطه‌اي برسيم که بتوانيم به آتش‌بس قابل توجه دست يابيم. بنابراين من نمي‌توانم بار ديگر درباره جزئيات اتهام (وزير امور خارجه عراق درباره حضور شبه نظاميان عراقي در سوريه) صحبت کنم، اما ما مي‌دانيم که ايران مسلما جنگجوياني در سوريه دارد که در حال حمايت (از اسد) هستند.»

 

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در ادامه گفت: من نمي‌توانم درباره نشست مسکو و اينکه چه کسي دعوت شده است، صحبت کنم. اين سه کشور (روسيه، ايران و ترکيه) قرار است گفتگو کنند. ما مي‌دانيم روسيه بيشترين نفوذ را دارد و ايران هم نفوذ دارد، اما روسيه بيشترين نفوذ را بر روي اسد دارد. آن‌ها روابطي با سوريه دارند که تاريخ آن به قبل از شروع جنگ داخلي بر مي‌گردد و من فکر مي‌کنم آن‌ها مي‌خواهند به داشتن روابط و حضور در خاورميانه از طريق سوريه ادامه دهند. 

 

کربي با تکرار ادعاهاي آمريکا درباره رئيس جمهور سوريه ادعا کرد: ديدگاه ما درباره اسد هيچ تغييري نکرده است. اسد مشروعيتي براي حکومت در سوريه ندارد و من فکر مي‌کنم با نگاه بر پنج سال گذشته نيازي به ثابت کردن آن نيست.


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html